Hlavním cílem MŠ Sluníčko je rozvoj dětí, zlepšení jejich dovedností a příprava na roli školáka i na jejich budoucí život. Nedílnou součástí vývoje dětí je snaha o vytvoření pozitivní atmosféry s pocitem bezpečí a jistoty. Děti se ve školce cítí příjemně. Po celý den se zařazují sportovní aktivity, hry nebo škola hrou.
Dítě se může seznámit s prostředím MŠ Sluníčko ještě před nástupem
Děti v předškolním věku jsou velmi citlivé na změny prostředí, a proto ve školce v brněnské Bystrci nabízejí program "školičky pro děti a jejich rodiče". V rámci dopoledne mohou rodiče se svými dětmi zavítat do školky, seznámit děti s prostředím a usnadnit jim pozdější začlenění se do kolektivu. Velkou mírou usnadní nástup dítěte do školy také jeho samostatnost. Není vhodné dítě školkou "strašit". Přechod do nového prostředí je náročný a každý jej zvládá jinak. Některé děti z počátku mohou plakat, jsou uzavřenější nebo se u nich projevují agresivní nálady až záchvaty vzteku. Takové chování není neobvyklé a s pomocí zkušených pedagogů a dialogu s rodiči je zvládnutelné.
Den ve školce v Brně Bystrci začíná už před sedmou hodinou ranní
Příchod do MŠ Sluníčko Brno probíhá od půl sedmé do půl deváté ráno. Poté už se všechny děti těší na dopolední dovádění venku. Čerstvý vzduch a pobyt na školní zahradě jsou důležité pro otužování dětí, ale pobyt venku se přizpůsobuje počasí a dbá se na dostatek teplého oblečení. Po obědě mohou děti odpočívat mezi půl jednou až druhou hodinou. Nejprve se poslouchají pohádky nebo relaxační hudba, které pomáhají děti zklidnit a uvolnit. Otevřeno má školka až do půl páté odpoledne, kdy se děti vracejí domů.
V jaké pozici spíte? Podle odborníků je pro zdravý a klidný spánek je nejvhodnější ležet na zádech
Rozhýbejte své lopatky a dejte do pořádku mezilopatkové svaly
Venkovní tlak vzduchu s námi může pořádně zamávat. Na co si dávat pozor, když je příliš vysoký nebo nízký?
Ovlivňuje bydlení naše duševní zdraví?
Hodí se tepelné čerpadlo do starého domu?