Alternativní parfémy se značkovým vyrovnají kvalitou. A stojí až o polovinu méně
Každý chce krásně vonět. Jenže naše oblíbená zimní voňavka je v létě příliš těžkopádná, voňavka na večírky se zase nehodí do práce a pak stojíme před dilematem, kde na to vzít peníze? Naštěstí ve světě vznikají alternativní parfumerie, které nabízí kvalitní voňavky za výrazně nižší ceny.
I v České republice takovou parfumerii najdete. Jmenuje se to Tap a pořídíte si v ní vůně inspirované těmi nejluxusnějšími světovými parfémy.
V dřívější době bylo běžné, že si svou voňavku vybíráte čichem, nikoliv podle toho, zdali ji nosí vaše oblíbená herečka či herec. Cena luxusních parfémů celebrit se leckdy vyšvihne do tisíců, právě kvůli značce, nikoliv kvůli složení, na což zareagovaly alternativní parfumerie.
Pokud si nejste jistí s výběrem parfému, tak se bát nemusíte. Stačí si vybrat nosem a nenechat se ovlivnit značkou či vzhledem flakónku. Parfumerie to Tap využívá systém, v rámci kterého platíte za všechny imitace parfémů stejně, cena se liší pouze podle velikosti flakónku. Na výběr tak máte ze tří velikostí 10 ml (149 Kč), 30 ml (339 Kč) a 50 ml (399 Kč). K jednotlivým flakónkům dostanete také dárkovou krabičku se samolepkou.
Alternativa neznamená padělek
Často se v obchodech s oblečením setkáváte s tím, že se u pokladen prodávají parfémy za nižší ceny, a když je vyzkoušíte, připadají vám povědomé. Parfémy se totiž mezi sebou běžně kopírují.
„Alternativní parfumerie nejsou o jednotlivcích, kteří si vyrábí doma voňavky v kuchyni. Parfémy vždy vyrábí certifikované laboratoře, které pak světové značky prodávají. Vždy existují smlouvy na to, kdo je vlastníkem, vysvětluje Michaela Kučerová, zakladatelka parfumerie to Tap.
Vlastníkem parfému může být značka, často jsou však vlastníky právě laboratoře, od kterých značka pouze získá právo parfém uvést na trh. Posléze laboratoř prodává vůně dál – čím více litrů prodá, tím levnější je cena. A tím se otvírají dveře pro alternativní parfémy.
Alternativa dostupná i online
Alternativní parfumerie to Tap sklidila v Brně obrovský úspěch a její majitelé se proto rozhodli prodávat alternativní parfémy i online. U každého parfému najdete popisek, které známé vůni je voňavka podobná, jestli má být spíše citrusová, pudrová či třeba květinová, sladká, tabáková a podobně. Jednotlivé vůně obsahují 15 – 18 % vonných olejů, což odpovídá mezistupni mezi parfémovanými vodami a parfémy.
„I když si online nemůžete k parfému čichnout, snažíme se jednotlivé vůně co nejkvalitněji popsat slovy, přirovnáním k dalším známým voňavkám a vůním. Pokud máte o své oblíbené vůni již nějakou představu, je to jednoduché, pokud ne – je to dobrodružství,“ doplňuje Lukáš Hrbáček, majitel parfumerie.
Diskuse k článku