Nová očkovací kampaň „hraje na city“. Podle jedněch odborníků je příliš brutální, jiní ji zase kvitují
Ministerstvo zdravotnictví pustilo na světlo světa novou očkovací kampaň. Ta má lidi v Česku opět přimět k vakcinaci proti koronaviru. V tuzemsku je dle všeho očkováno 6 milionů lidí, značná část tedy ještě chybí. Počty nakažených v posledních dnech rostou.
Na novou očkovací kampaň nahlíží zejména odborná společnost vesměs kriticky. Mnoho odborných pracovníků má za to, že je příliš brutální až neetická. Má však i své zastánce, kteří tvrdí, že právě emočně silné fotografie a popisky mohou přesvědčit k podání vakcíny.
Proč může očkovací kampaň pobuřovat?
V rámci očkovací kampaně Ministerstva zdravotnictví mohou lidé shlédnout několik autentických fotografií pacientů s covidem-19, kteří byli hospitalizovaní na jednotce intenzivní péče. A jsou skutečně velmi silné. Na mnoha snímcích lze vidět umírající či již zemřelé s intenzivně působícími popisky jako „Měl svou pravdu.“, „Neustále očkování odkládala“, „Uvěřil dezinformacím.“ anebo „Nestihl třetí dávku.“
Pomůže tato drsná forma kampaně opravdu k zvýšenému zájmu o očkování proti koronaviru? To je zatím ve hvězdách. Je však natolik emotivní, že na ní mnoho odborníků spoléhá.
Diskuse k článku