On-line nákupy vévodí trhu nyní a nejspíš budou hrát prim i před Vánoci
Kvůli proběhlé pandemii koronaviru a stále zhoršené epidemiologické situaci v Česku, jsou absolutními vítězi on-line nákupy. Nynější situace zcela pozměnila vnímání zákazníků a do odchodů chodí fyzicky méně lidí než dříve. Firmy očekávají, že Češi budou nakupovat z větší části přes e-shopy i vánoční dárky.
Lidé chtějí přijít do kontaktu s ostatními co nejméně, proto se situace na trhu radikálně mění. E-shopy mají tedy žně. To znamená větší nápor i pro dopravní služby.
Česká pošta i jiní dopravci posilují své kapacity
Na zvýšenou poptávku zboží v e-hopech hbitě reagují i dopravci. Například Česká pošta je zahlcovaná balíky již nyní. Plánuje posílit své pracovní síly o 4 000 až 5 000 brigádníků. I přepravce DPD nezůstává pozadu a do svých rozvozů chce zařadit mnohem více kurýrů, než jak je tomu doposud.
Potraviny „přes internet“
Někteří lidé dávají rovněž přednost nákupům spotřebního zboží a potravin přes internet. Jasnými favority jsou tak portály rohlik.cz a kosik.cz. Zvýšený zájem o nakupování z pohodlí domova nutí majitele těchto on-line obchodů zvýšit kapacity skladů i kurýrů. Například rohlik.cz navyšuje své řady o 400 nových kurýrů.
Budou letos Češi šetřit, nebo utratí podobné částky za dárky jako vloni?
Momentálně nedokáže nikdo odhadnout, jak čeští občané Vánoce letos pojmou. Ekonomická krize totiž postihla nejednoho zaměstnance, či podnikatele. Někteří prodejci předpokládají, že by se mohly zvednout tržby za prodej elektroniky, zejména pak počítačů a laptopů (díky většímu poštu „home officů“).
Diskuse k článku